På nye Samsung enheder er det ikke muligt at flytte data fra apps og spil over på SD-kortet, hvilket for rigtig mange er et stort problem.
Læs først del 1 (åbner i nyt vindue): Brugerne til Samsung: Vi vil have apps og spil på SD.
Rigtig mange har henvendt jer til os og i har også kommenteret ret godt under overstående artikel, i hvilken vi snakker lidt om hvorfor Samsung ikke ville lade os flytte apps og spil over på SD-kortet, når nu Android understøtter det.
Mange af jer føler jer skuffede og svigtede over at i ikke er blevet oplyst om dette ved køb af jeres Samsung smartphone eller tablet, og der er også en god del der ligefrem slet ikke vil købe Samsung i fremtiden, medmindre der er virkelig meget hukommelse.
Rigtig mange af jer har købt en tablet til jeres børn/barn, og står nu i den sitution at i ikke kan have alle de spil på den nye tablet, som i kunne have på jeres gamle smartphone.
Nu er Samsung så vendt tilbage med en officiel udtalelse, og den er mere simpel end i sikkert havde tænkt:
”Samsung has begun using FUSE, which is a more developed file system compared to the preceding system. FUSE does not, however, support the ‘Move to SD card’ feature.”
I den forrige artikel var mit bud at grunden var at det var mere sikkert og hurtigt (hvilket det også er), men det er ganske enkelt ikke understøttet.
Derfor, til alle jer der går og venter på en opdatering der fixer problemet…den kommer desværre ikke.
Et par af jer har henvendt jer til Samsung support og har alle fået et svar hvor der står noget i retning af hvad Gmu77 (bruger) fik:
“Grunden til du ikke længere kan flytte apps, er fordi man i de nyeste modeller har valgt at fjerne den funktion. Grunden er at udviklerne mener at når der er så meget plads på i forvejen, så er det ikke nødvendigt at flytte apps, så længe man kan flytte billeder og videoer og musik.
Altså bliver det ikke muligt for dig, og heller ikke for nogen andre.
Desværre.
Jeg er ked af at det er så stor en skuffelse for dig.
Men det er desværre sådan landet ligger og det er ikke muligt at lave det om. Dog er det stadig en go’ tablet der sagtens kan bruges”.
Overstående svar er altså ikke rigtig, og grunden èr, at APP2SD ikke er understøttet.
Til nye brugere snakker vi her om nye Android enheder fra Samsung, som f.eks Galaxy Note 10,1 og Galaxy Note 2.
Ældre enheder som Samsung Galaxy S 2 understøtter stadig APP2SD.
Konklusionen bliver at vi må lære at leve med det, og at Samsung bare må sørge for at give os mere intern hukommelse i fremtiden, hvilket de jo også vil gøre i takt med udviklingen.
Har du en smartphone af ældre dato (Desire, Galaxy Ace, Wildfire S osv), og er ved at løbe tør for plads, kan du med fordel benytte vores guide til at få mere hukommelse på din smartphone, og listen over hvilke apps der kan flyttes på SD.
Hej
Min oplevelse var.
Fik opdateret min software på et tidspunkt til min s4 mini og så kunne jeg ikke bruge min gode tom tom navigation med Europa kortet som jeg havde betalt kr 350. Øv øv Samsung for det fyldte Ca 3 GB.
Hejsa.
Har selv en Note 2 og har INGEN problemer med at flytte apps over på SD-kortet. Dog er det ikke alle apps, der kan flyttes, men mange af dem kan. Jeg har et Verbatim Micro sdhc kort class 10, på 32gb.
Har du ikke X antal dage fortrydelses ret ?
Jeg har lige købt en Xcover 2 – et køb jeg alleree nu fortryder.
Jeg synes, det er et problem, at man oplyser, at der er 4gb hukommelse, og så har installeret et styresystem, som godt nok skulle køre godt, men som optager 75% af den samlede hukommelse.
Jeg synes ikke jeg har 100 apps liggende, men hvis man skal bruge de muligheder som jo er fordelen ved en smartphone, så synes jeg ikke at det giver mening at man har så lidt plads.
Jeg har på min tidligere mobil brugt 2gb på programmer og apps, og troede mig derfor sikker, da jeg købte en mobil med 4 gb hukommelse, men der blev jeg så også “snydt”.
Jeg føler at jeg ligeså godt kunne have købt en gammeldags ikke-smartphone, for funktionaliten er jo i store træk (let overdrevet, måske)blevet begrænset til at kunne ringe og sende sms.
Men hvorfor fanden kan man så købe et SD-kort hvis man ikke engang kan bruge det? Virker meget dumt!
Fordi du godt kan lægge musik- billeder og dokumenter ind på det via din PC
Kom nu da. jeg kan ikke se problemet men der er vi jo forskellige og det skal der jo være plads til (bare ikke på SD kortet) 😀 😀
Virkelig ærgeligt 😥
Til Bondemanden. Det er ikke et dumt spørgsmål, men snare uvidenhed. Fordi man bliver informeret – fra Samsung – om ekstra hukommelse ved at indsætte ekstra sd kort. Man kan bare ikke flytte sin hukommelse. Til eks. Spil og andre downloade ting.
Jeg forstår ikke helt hvad det betyder det der med sd kortet og hvorfor det er så vigtigt? i må undskylde det lidt dumme spørgsmål.
Til Jonne :Fjollet kommentar, det handler jo ikke om hvilen phone man har, men hvad man bliver informeret om – eller mangel på samme – inden man køber. :E: 😳
virkelig skod og jeg er faktisk uenig med forfatteren for samsung burde have gjort os opmærksom på det her problem.
Samsung support er intet værd, desværre 🙁
tag og køb en SGS2, den bliver lige om lidt opdateret til Android 4.1.2 og der kan i flytte alle de apps og spil i vil over på SD 🙂
Du har nok ret i at det ikke hjælper 😥
Jeg ville bare gerne være blevet oplyst om en ting der for mit vedkommende er så vigtigt. Da virker det som om at Samsung med vilje ikke har oplyst om det.
Uha-Uha Jeg forstår din harme og frustration og Samsungs ” tilsynladende” uvidenhed har flere af os prøvet. En ringe trøst, du er ikke allene vi er mange der har brokket os, men lige lidt hjælper det. 😥
fuck samsung. jeg kan slet ikke have de spil jeg gerne vil have på min Galaxy tab 7,7.
det er jeg sur over og når man ringer til dem så fatter de ikke en disse af hvad man siger.
Helt hen i hegnet at de ikke oplyser os om det. men det er selvfølgelig fordi at de ikke vil miste kunder. jeg tror også kun at det er en lille del der gider bruge tid på at klage over det her, men vi er stadigvæk kunder, og jeg ville gerne være blevet oplyst om det.
Jeg er helt enig med Jejupe. Samsung har røvrendt os, det er da en kæmpestor ting at vi ikke kan sende vores spil over i garagen. Det burde de sgu have oplyst os om inden vi købte 🙁
Buch: Takker 🙂
Har aldrig haft problemer med support fra samsung men har kontaktet dem angående at vide hvorfor det nu ikke er muligt at flytte mine spil for jeg har nemlig mange spil normalt og jeg vil gerne have alle mine spil på min tablet men jeg kan kun have en 10 spil på den og det ærgrer mig lidt og hvis jeg vidste dette da jeg købte den så ville jeg muligvis have overvejet en anden tablet da det er ærgeligt at skulle installere hele tiden og det er for dyrt i data og tager lang tid og jeg fik også at vide at det ikke var nødvendigt med mere plads men det kan de jo ikke vide hvad mine behov er så det svar var jeg lidt utilfreds med
Testsiden til 7.7
https://www.appsandroid.dk/joomla/samsung-galaxy-tab-77-test.html 😉
Forstår godt din irritation over at du har brugt tid på opsaætning. Har du læst testen af 7,7 herinde ?
https://www.appsandroid.dk/joomla/samsung-galaxy-tab-77-test.html- Det er er en flot og gedin tablet, men tænk dig om en ekstra gang om 14 dage kan du ikke bytte uden bøvl og måske kan du finde een der er bare lidt bedre – især mere hukommelse og flytning til sdkort.
Den er købt for 5 dage siden. Så burde jeg godt kunne bytte den uden begrundelse. Jeg har brugt de sidste par dage på at sætte den op så jeg ved ikke om jeg overhovedet gider til det men jeg overvejer det kraftigt.
Til bøllebob, hvor og hvornår har du købt din Galxy 7.7?
Prøv om du kan få den byttet eller refunderet på det forelæggende grundlag. Resultatet vil vi andre da godt vide noget om. Jeg ved ikke hvem du kontakter, men kan hjælpe dig med den kontakt jeg har haft.
Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag – fredag 09:00 – 18:00
Hjemmeside: http://www.samsung.dk
😳
Ja, det er sgu da rigtigt. Troede at mine spil lå på sd, ganske ligesom de gjorde på min SGS2. Har lige købt en Galaxy Tab 7,7 , og har lige tjekket min hukommelse og jeg har kun 4 gb tilbage. Hvad fanden er det nu det da?
Det er jeg træt af. Hvorfor hel….. oplyser de ikke om sådan noget så kunne jeg have valgt en anden tablet med mere hukommelse. Det er lige før jeg går ned og ser om jeg kan bytte den på det grundlag.
Samsung support? Har samsung en support der kan bruges så vil jeg gerne have nummeret. Det nummer jeg ringer på er nemlig til nogle meget svært forståelige individer der ikke aner en skid om noget som helst.
Tak for en fed side. Det er uden sammenligning den danske side med de bedste anmeldelser af både apps og mobiler. Som en anden har nævnt er der dog lidt tastefejl men ikke mere end de laver på iPhone fansiden også kaldet Mobilsiden.dk 8)
Godt jeg tjekkede jer ud herinde 🙂 jeg var faktisk ved at bestille en galaxy tab, men den har “kun” 12 gb intern hukommelse, hvilket er for lidt til alle vores spil. det tager trods alt et kvarters tid at installere et stort spil, og vi er 5 i familien der spiller en gang imellem, og da vi ikke spiller de samme spil er det da aaltafgørende at jeg kan have de spil vi nu benyyer på den. det må samsung da miste kunder på eller ihvertfald have nogle der føler sig røvrendt af dem 🙁
jeg er også en af dem der føler mig snudt.jeg føler mig ikke røvrendt men jeg ville gerne være blevet oplyst om at spil ikke kunne installeres på sd-kortet, for så ville jeg have købt en anden tablet.
Hvad samsungs support angår så er det rigtig at der nogle gange sidder nogle der ikke forstår hvad man spørger om men jeg har også været ude for at få en god betjening.
Jejupe : okay. Jeg er med nu 🙂
Og håber du bliver ved med at komme med input i fremtiden, også selvom vi ikke er af samme mening.
Dine indlæg giver mig ofte lidt at tænke over, positiv ment.
Faktisk er vi enige… Lidt 🙂 jeg mener at Samsung godt kunne have oplyst om problemet, men jeg mener ikke at de burde, forstået således at oplyst (som i det rigtige at gøre), og burde (som i at det er ulovligt hvis ikke de gør det).ud over det synes jeg at det er ærgerligt når en så brugbar funktion bliver sat til side, men vi har jo så til gengæld fået bedre fil system og mere intern hukommelse i forhold til hvad vi havde før.
Giver det mening?
Okay, det kendte jeg ikke 🙂
Vi har heldigvis forskellige meninger, men jeg tror ikke på at der er nogen af de journalister der skriver artikler herinde der ikke kan stave, og jeg tror heller ikke at der er tale om stavefejl men tastefejl. Det var nu også ment som en pæn kritik, og ikke andet. Hvis man ikke kan stave så burde man ikke skrive artikler. Det var tydeligt inde på et andet dansk hjemmeside om android at dem der skrev artikler slet ikke havde grammatik i orden. Men god weekend Buch. Altid godt at kunne debattere og afslutte uden nag. Hvilket kan være svært for mange 🙂
Til Steen “Koge suppep på” er et gammelt ordsprog og
skal forstås sådan at der ikke længere er kraft nok på kødet til at koge videre.
Med hensyn til anslagsfejl – stavefejl og tegnsætningsfejl
Skal der være plads til alle også dem der har svært vedat stave vi er ikke alle professor i dansk retskrivning.
Høy: Med de “mere professionelle” mener jeg de, der tester og anmelder it produkter og software til aviser, blade og hjemmesider.
I flere af de tests og anmeldelser jeg har læst, har det virket som om, benovelsen har været styrende og ikke en kritisk tilgang i testen eller anmeldelsen af produktet eller softwaren.
Det er også vigtigt, at den “mere professionelle”
vinkler sin test eller anmeldelse også ud fra almindelige bruger behov. Uanset, hvad man kan sige om den hurtige udvikling, så forventer den almindelige bruger vel, at der skal være plads til at gemme billeder, musik og spil, være plads til at installere et vist antal apps, og at produktet fortsat skal kunne fungere optimalt.
Høy, du er også en af de “mere professionelle”, ja, måske er du endda meget professionel, men i dine test og anmeldelser virker det ikke som om, at du lider af benovelses syndromet. Det er så årsagen til at jeg bruger jeres hjemmeside, og ind imellem tager mig tid til at bidrage med indlæg i debatten.
I den aktuelle case omkring Samsung, og i mit tilfælde GALAXY S III, står det helt klart, at Samsung i og med filsystemet er ændret i forhold til GALAXY S II, burde have meldt klart ud, at dette er tilfældet, og at konsekvensen er en meget begrænset anvendelse af et eksternt SD-kort, hvis brugeren ønsker at installere et sådant. Ud fra dine indlæg virker det ikke som om, du har helt samme holdning, og det er jeg selvfølgelig ked af, men kan også leve med det.
Har jeg misforstået noget?
Jeg blev også dybt irriteret over at jeg ikke engang kunne have 10 spil på min tab, og jeg ville ønske at vi var blevet oplyst om det inden vi købte den, da den er beregnet til børnene i bilen når vi kører langt, hvad vi tit gør.
Buch : forstår ikke helt hvad du mener med at koge suppe, men jeg synes det er fedt at de herinde bruger tid på et problem som ingen andre åbenbart gider at beskæftiger sig med. Efter at have læst nogle af Overstående kommentarer har jeg kigget lidt på forskellige websites, og det er kun i anmeldelserne herinde der bliver brugt tid på at nævne problemet.
Det betyder at problemet kun er stort for en lille målgruppe.
I har lidt tastefejl, ikke mange, men det ville klæde jeres ellers ret grundige artikler at i brugte 5 minutter på at læse dem igennem bagefter.
Høy. Min oprigtige mening er, at jeg ikke tror der er mere at “koge suppe på”
De fleste er kommet af med deres frustrationer og så må vi leve med at udviklingen går så hurtigt at vi dårligt kan nå at skrive om det. OK og god Weekend til alle.
Buch: det er ikke noget Samsung kan rette da app til sd ikke er understøttet….desværre 😥
Kære Buch, du er som altid velkommen til at være uening med mig…og selvom du ikke var velkommen til det, så ville du nok være ligeglad, og bare være det alligevel 🙂
Samsung læser skam med herinde, ligrsom de følger med i hvad andre hjemmesider skriver. De har før kontaktet os efter at vi har udgivet artikler, så de er godt klar over at vi skriver her….det er jo også dem der har lavet udtalelsen i artiklen.
Jeg er også sikker på, at de tager alt seriøst, men der er ikke så meget de kan gøre ved det. De har valgt en mere avanceret og udviklet fil system, højst sandsynligt grundet sikkerhed, hurtighed, pris osv, og der kommer jo mere og mere hukommelse i dres enheder.
Men jeg forstår godt at du føler dig snydt, men jeg tror faktisk at gruppen der er utilfreds med det her, at den er meget lille….
Når det er sagt, så er det en svær størrelse at svare på faktisk…..fik du svar?
Kære Høy, på et punkt er jeg ikke enig med dig. Jeg følte mig snydt med mit første køb af en Samsung, men ikke af det andet køb, for der viste jeg hvad det indebar.
Nu er det jo ret væsentligt hvad vi lægger i ordet snydt.
Jeg følte mig ikke bedraget, men i allerhøjeste grad ført bag lyset og meget dårligt informeret. Man – Samsung – påberåber sig udviget hukomelse, men ikke noget med, at der er begrænsninger på. Det der så senere gør at flere af os bliver skuffet – jeg selv vred – er den manglende viden og forståelse til problemet er den tåbelige måde support griber tingene an på.
Nu spørg jeg, hvad kan vi reelt gøre for at komme af med vores frustrationer ?? 😥
Kan vi i fællesskab skrive til Samsung så de kan se hvor mange der er skuffet .???
Kom bare med andre forslag 😛
Jeg har ikke en pind forstand på software, men er det muligt at rette på måden at overflytte apps og programmer til SDkort. Her tænker jeg nu mest på ,at Samsung laver en rettelse, men det er vel nok at være FOR optimistisk. 😀
Jeg fandt jer via Pricerunner da jeg skulle finde priser på mobiler og har læst artikler herinde hver dag siden.
Med hensyn til jeres anmeldelser så har jeg det sådan at hvis jeg vil læse en dansk ammeldelse af et produkt så kigger jeg først på mobilsiden.dk og dernæst herinde ved jer, da det er de eneste to steder hvor der bliver vrøvlet over at Android ikke kører godt osv. Til trods for at du er en (går jeg da ud fra) Android fanboy, så er i herinde aldrig benovet over et produkt hvilket er positivt i mine øjne.
Der er lidt tastefejl en gang imellem hvilket er ærgeligt, der burde i oppe jer lidt.
Jeg er ikke enig i din antagelse Høy. Samsung burde oplyse om så vigtig en funktion, og jeg mener at man bliver snydt og taget ved røven hvis man køber et produkt der lige pludselig ikke understøtter app til sd.
Okay tak
Katoo : din mening er jo lige så god som min, men nej, jeg mener ikke at Samsung har snydt os, men jeg forstår frustrationen fra dem der har brugt 4000 kroner på en ny tablet eller mobil, og de så finder ud af at det ikke er muligt at have de spil på den nyindkøbte enhed, som de havde på den gamle. Jeg er selv en af dem.
Samsung har jo gjort det for at forbedre oplevelsen, ikke for at forringe den.
Synes nu også at de godt kan få ros for deres anmeldelser herinde. De er tit bedre til at uddybe nogle ting, min mening bare 😛
Høy: jeg vil gerne vide om du synes at Samsung snyder os ved ikke at oplyse det?
Jeg køber heller ikke Samsung mere, support forstår intet, og jeg føler seriøst at jeg er blevet snydt, selvom det selvfølgelig ikke er meningen fra Samsungs side.
Jejupe : læser du de anmeldelser herinde? De er da mindst lige så professionelle og uddybende som andre steder, og synes ofte at Høy og co. får ting med som andre slet ikke nævner.
Jejupe : jeg er lidt i tvivl om hvem de “mere professionelle” er, men jeg går ud fra at du mener de helt store udenlandske websites som Techcrunch og Enadget osv?
Nej, jeg mener ikke at vi (nu skriver jeg bare vi, da jeg også kan bruge det til at tænke over) som anmeldere skal være mere kritiske, jeg tror at hver anmelder er så kritisk som han mener er nødvendigt.
Hvis du kigger på sidste side i feks anmeldelse af Galaxy Note 2, da nævner jeg at det ikke er muligt at flytte apps til SD, og hvis en anden anmelder mener det er et problem for ham, så ville han skrive det. Vi nævner jo ikke de samme ting i anmeldelserne, så en anmeldelse vil, uanset hvad, komme til at afspejle anmelderens personlige holdning… Og det er jo netop det der gør det givtigt, da man så kan få flere vurdering fra folk med forskellige behov og meninger.
Forstår jeg dit spørgsmål korrekt?
jejupe: okay, got it 🙂
Anderss: Det er selvfølgelig i orden med guider og gode råd til brugerne, som giver os de bedste muligheder for at leve med det “bras” vi har købt, men det var nu ikke det jeg mente i mit indlæg. Det var guider, der i højere grad skulle bringe os så tæt på en fuld viden om, hvad de forskellige produkter kan og ikke kan, sådan at vi kan gå uden om den gruppe af produkter, der reelt ikke er i orden, som fx Samsung Galaxy SIII efter min mening hører til.
Samsungs support er ikke altid i orden da de har mange svenske eller norske ansatte til at tage telefonen.
Jeg er også helt enig i at det er ærgeligt at have købt en tablet og så ikke kunne have alle de spil man regnede med, men som jejupe skriver, så må vi bare lave nogle gode guider til hvordan vi så får det bedste ud af det.
Undskyld, der skulle have stået: “hvor let fx Samsung, der aktuelt – oplever jeg – lidt tager røven på os brugere, skal slippe af sted med det.”
Høy: Det kan du måske have ret i. Der sker jo hele tiden en kraftig udvikling på dette her område. Imidlertid løser det ikke problemet for de, der har købt produkter med det nævnte hukommelses problem. Spørgsmålet er så, hvor let fx Samsung, der aktuelt – oplever jeg – lidt tager røven på os brugere.
Derfor vil jeg godt høre din mening om mit synspunkt; at de mere professionelle, der tester nye produkter, måske skal indtage en mere kritisk og dybtgående tilgang til nye produkter?
Jejupe: fint du spørger, så må jeg bare lære at udtrykke mig ordentligt 🙂
Der ligger faktisk ikke noget dybere i det, blot at Samsung i fremtiden (lige som alle andre producenter) gerne må give os mere intern hukommelse (med tanke på artiklen som jo omhandler at der er nogle der har for lidt), og det gør de jo helt automatisk som udviklingen skrider frem…tror ikke at vi om et år eller to vil bruge tid på at skrive sådan en artikel her, for da har vores smartphones så meget hukommelse, at de fleste ikke behøver et SD-kort….
Spørgsmål til Høy, der skriver: “Konklusionen bliver at vi må lære at leve med det, og at Samsung bare må sørge for at give os mere intern hukommelse.”
Enig i, at vi, der har købt Samsung produkter, der er berørt af dette problem, må lære at leve med det, men når du skriver, at Samsung bare må sørge for at give os mere intern hukommelse, så er jeg ikke helt med, da jeg ikke har forstået det således, at der i eksisterende produkter med problemet, fx. Galaxy S III, er muligt at installere yderligere intern hukommelse end det, telefonen er født med? Eller har jeg misforstået noget?
til # Buch grunden til klage skulle jo netop være dårlig info om en ting som normalt er en del af Android og de giver ingen info om det og pt. kan man siger det er dårligt af samsung men det er da bedre at få klagenævnets ord for at det ikke er godt nok, og tro også at det giver mere genlyd ved samsung vis de tabt den sag og alle har en chance ved dem jeg selv vandt en sag om en nokia tlf da de var på deres højeste og tro ikke at mange fra samsung sidder og læser det her. Og vis man ikke syntes at det er så dårligt at men ikke vil gå videre med det så er det i min verden ikke slemt nok
Til berador, min første reaktion på dit indlæg var, hvor vil du hen med det her. Undskylde på Samsungs vejne at de bære sig useriøst ad – ikke kan svarer ordentlig på deres support – laver om på deres software uden hensyn til hvad brugerne gerne vil have – opreklamerer en fordel som viser sig ikke at passe. o.s. v.
Dernæst henviser du til forbrugerklagenævnet. ca. 12 pers. skriver herind med en fælles holdning til et problem som ærger dem gevaldigt over en funktion som tidligere har været i deres smartphone nu er blevet fjernet uden at man kan se en fornuftig mening med det.
Hvem af os skulle klage på højere sted ? Er det ikke længere tilladt at have en kritisk holdning til en vare uden at skulle rende til klagenævnet ? Du skriver selv, at det vil tage langt tid. Ha ha. :E: Det største problem er snare hvem vi er oppe imod, en mega konsern som bare vil grine af os.
Min holdning er, at et velrenomeret firma som Samsung er, ville stå sig meget bedre ved at lytte bare lidt til deres brugere, det er trods alt dem de skal leve af. 😛
vis folk ikke er tilfreds må de gå til forbruger klage nævnet med deres sag kan godt tage lidt tid men ville også være godt at få deres ord på om der er ok eller ej
at de ikke skriver det og om det er noget som man kan forvendt den kan
jejupe: enig, rigtig god kommentar. jeg føler mig helt sikkert svigtet, forstået sådan at jeg også købte en tablet med henblik på at kunne have både mine egne, men også børnensnes spil på den. det kan vi langtfra, og vi regnede jo med at der var 64 GB SD-kort (mulighed for det). der står jo under specifikationer at SD-kort er muligt, og så tænker man jo ikke mere over det 🙂
I forbindelse med kommentarerne til Høy’s artikel: “Brugerne til Samsung: Vi vil have apps og spil på SD” skrev jeg tidligere i dag: “Der er flere side i denne sag.
De fleste indlæg om emnet har handlet om den teknisk side, fx den manglende mulighed for at flytte apps til det externe SD -kort, de konsekvenser den manglende funktionalitet har for brugerne og Samsungs manglende vilje eller evne til at kommunikere om forholdet til os brugere.
Det alvorligste svigt – for jeg betragter det som et svigt – fra Samsungs side er, at det intet sted har fremgået i reklamer og salgs materiale eller deres beskrivelser af deres produkters specifikationer, at denne funktionalitet ikke findes i de berørte produkter.”
Men fakta er altså, at der bl.a. ikke er og ikke bliver muligihed for til et externt SD-kort på fx Galaxy S III til at kunne flytte apps over på den eksterne hukommelse,eller automatisk at gemme fx downloadet musik o.a. Sidstnævnte og nogle andre ting kan dog flyttes manuelt.
Fakta er vel også, at ingen af os, der har brokket os over de berørte Samsung-produkter, på ingen måde er tilfreds.
Spørgsmålet er vel derfor, hvordan der arbejdes videre herfra.
Der er de personlige valg; fx køber jeg ikke flere Samsung produkter, men de mere professionelle, der tester nyt bør måske i fremtiden være mere kritiske og gå mere i dybden i forhold til de produkter, de tester.
Det kunne måske også være en god ide at få testet mere grundigt på berørte Samsung produkter, hvad konsekvenser det her har for brugerne, sådan at vi i sidste ende måske kunne være heldige at stå med en guide, som virkelig kan være til hjælp for brugerne i deres valg ved køb af nye produkter.
Der er meget mere, der kan siges om dette, men lad dette være mit startbidrag.
jeg har med glæde brugt Samsung i snart mange år og jeg kan slet ikke fylde min tablet (hedder den tror jeg) op med billeder og film. Børnebørnene spiller på den når de er på besøg men jag har ikke hørt noget om at deres spil ikke var plads til. de henter spil fra det der hedder google play, en butik hvor man kan hente gratis spil. det kunne i sikkert bruge til noget. jeg ved desværre ikke hvordan og hvorledes man får det installeret.
Buch: jeg har fået nogenlunde det samme svar og min mand sagde at det var noget vrøvl 😮 (undskyld hvis jeg bruger ufine ord). så ringer han til dem men det er svært når han ved mere om emnet end de gør. support var rigtig flinke og snakkede dansk.
ShaolinAndroid: du rammer hovedet på sømmet. samsung oplyser det ikke, og vi havde også problemer med at få plads til ungernes spil. det er tillidsbrud så det batter.
Helt tilbage i foråret havde jeg Tab. 7.7 hvor jeg prøvede at få en forklaring. Det var tydeligt at suppot ikke anede hvad de havde med at gøre. Svar fra 4-4-12
Gå ind under “Indstillinger – Programmer” og klik på fanebladdet “SD kort”. her kan du vælge de apps der findes på det indbyggede SD-kort og når du vælger en app kan du flytte den til det externe SD kort ved at klikke “Flyt til SD Kort”.
Samme svar gentar sig den 11-4-12.
Jeg er ikke tilfreds, for Samsung gør meget ud af at der er ekstra hukomelse på helt op til 64GB med et sdkort. Men dette opfatter jeg som FALSK salgsinformation for der står ingen steder at man ikke kan flytte spil og programmer over.
Den 7-5-12 får jeg en redegørelse som jeg slet ikke kan forholde mig til og her er kun et brudstykke.
Svar fra SAMSUNG
Men Android er ikke bygget til at man skal kunne flytte sine apps fra det interne SD kort til det Eksterne Kort
det vil kun skabe problemer for systemet, men du har ret nogen kan “Hvis de er rootetet (hacket)”
det yder vi dog ikke support på.
Problemet er du prøver at flytte rod filen og selve appen er rod filen når den er installeret på din tablet flytter du så appen til det eksterne
SD Kort vil det ikke længer fungere korrekt af den simple grund systemet kan ikke finde program filerne det skal bruge til at starte applikationen op med.
Slut.
Jeg opgiver efte 2 ydeligere svar af samme slags.
Jeg Forstår stadig ikke hvorfor Samsung vil bestemme i stedet for at leve op til hvad flere kunder åbenbart har brug for.
Høy: dette er jo meget større end bare at vi har tabt en god funktion.
I vores familie har vi brugt Samsung i 15 år, og blev virkelig skuffede da vi kom hjem med vores nye tablet og kun kunne installere halvdelen af børnenses spil.
Vi blev ikke oplyst om det, og som du selv skriver den første artikel så var det næsten det største øjeblik i Androids historie da Froyo kom med muligheden for at kunne smide spil på SD-kortet, og den er nu væk.
For mig handler det her om tillid og svigt, og det er netop hvad (vores familie gør om ikke andet) vi føler.
Jeg er så piised off som jeg også nævnte under den anden artikel. først køber jeg en helt ny tablet og finder ud af at der ikke er plads til mine spil og så fatter de ikke hvad jeg forklarer dem i telefonen og de kan heller ikke forklare mig det for jeg forstår ikke hvad de siger.jamen helt ærlig, det er sgu da trist 😥
totalt ringe at de ikke kan ansætte folk der kan snakke dansk. jeg har nemlig også ringet angående det her problem med at mine spil ikke kunne flyttes og det var helt umuligt at forstå hvad der blev sagt.
Selvfølgelig er det da et problem 🙂
Som så mange andre skriver i den anden artikel så er det et kæmpe prolbem at man ikke fatter hvad de siger i supporten. sidst jeg ringede fik jeg intet ud af det da der blev snakket norsk eller svensk. med hensyn til emnet, så er det for mig afgørende at jeg kan have mine børns spil på min tablet, og efterhånden fylder de nye spil fra gameloft ret meget så jeg ved ikke om jeg vil købe Samsung næste gang.
På hans nye tablet skulle der stå 🙂
Min er rasende over at hans spil ikke kan være på hans fornylig købte.