Nu får reklamerne i byen NFC-tags

Outdoor reklame-selskabet AFA JCDecaux tilbyder nu deres kunder interaktive reklamer ved hjælp af NFC-tags. 

NFC er så småt langt om længe begyndt sit indtog i den danske hverdag, og selvom vi er langt bagefter andre lande på det punkt er det godt at se at der sker noget nyt. 

Det er førnævnte reklame-selskab der indtil videre i KBH, Odens, Ålborg, og Århus tilbyder deres kunder at benytte NFC-tags på udendørs reklamekampagner.

Det skriver Mobilsiden.dk i dag.

Ved så at din smartphone kommer i kontakt med NFC-punktet på reklamen (kræver at du har en smartphone hvor NFC er understøttet), kan du f.eks få vist en hjemmeside, skrive dig op til et nyhedsbrev osv.

 – LG lancerer NFC-understøttet ovn

Du kan se herunder i en lidt forældet video hvordan NFC virker og kan bruges.

(4) kommentarer
  1. Jeg kan se meget mere gavnlige anvendelser.

    hvorfor har coop deres coop kort. meget enkelt . så bør de skifte det coop kort ud med nfc.og samtidig give os mulighed for at få kviteringen sendt via sms eller email.

    på værtshuset, de har et tilbud på ti øl. du køber ti øl. og sætter de ni ind på dit nfc kort. der tilhøre det værtshus. og næste gang du skal ha en øl bip, og den kolde er betalt.

    Tænk vi kan få en verden hvor det at en kvitering der blev væk tilhørte fortiden. i forehold til rabat systemer, mm der er NFC ganske enkelt genial. værtshuset kan give VIP gæster rabat på deres øl. ( bare et eksembel her bruger jeg et værtshus).

    de små hoveder skal i biffen og vi sætter biogaf biletten ind på nfc kortet. på en anden del af kortet sætter vi popkorn og cola ind. samt bus biletten til og fra biffen.
    mulighederne har endnu ikke bevæget sig over gulv højde. nej vi har virkeligt for første gang nogen sinde det kontant frie samfund i sigte.

    Jeg tror ikke NFC dør lige foreløbigt. da det er ret stort i asien, NFC kan det som vi eftersøgte i alle de andre systemer på vej mod det kontant løse samfund.

Skriv kommentar
account_circle
email