WDS mener at Android koster forhandlere verden over 11 milliarder kroner i ombytning og returnering. Det mener da danske forhandlere ikke.
WDS lavede en rapport hvor de beskrev at Android var noget af en dyr sag for mobil-forhandlere verden over. Nu har Computerworld.dk så haft kontakt til henholdsvis Telia, TDC, og Elgiganten, og de kan ikke genkende konklusionen af overstående undersøgelse.
“Vi kan ikke se, at der skulle være flere fejl på Android-telefoner end på andre”, udtaler Morten jensen, indkøbschef for TDC.
Kommunikationschef fra Telia, Mette Honorè, er af samme mening:“Vi genkender ikke billedet af, at der skulle være flere problemer med Android-telefoner end andre”.
Jacob Reland, servicechef fra Elgiganten følger trop med disse ord:“Antallet af reklamationer på Android-mobiler er i nogenlunde samme størrelsesorden, som vi får på telefoner med et andet styresystem”.
En af grundene til at WDS er noget frem til det resultat, kan være at kvaliteten af andre brands som vi ikke har herhjemme er af dårligere kvalitet. Det siger Morten Jensen. Jacob Reland fortæller også at hvis deres værksted udbederer en fejl bliver regningen sendt til producenten.